Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Sportowy Okrągły Stół w SP 2 Władysławowo - ZDJĘCIA, SONDA

P.
Sportowy Okrągły Stół w SP 2 Władysławowo
Sportowy Okrągły Stół w SP 2 Władysławowo Alicja Krzebietke
Sportowy Okrągły Stół w SP 2 Władysławowo. Uczniowie i nauczyciele wspólnie chcą poprawić jakość zajęć z WF. Co się nie podobało młodzieży? Za mało zajęć na basenie, przykre zapachy w szatniach czy brak pryszniców. Co uda się zmienić?

Sportowy Okrągły Stół w SP 2 Władysławowo był sporym wydarzeniem - zarówno dla uczniów jak i nauczycieli, czyli tych, którzy spotkali się na debacie poświęconej jakości nauczania wychowania fizycznego we władysławowskiej szkole.

- Czas oczekiwania był emocjonujący dla wszystkich, gdyż po raz pierwszy w naszej szkole miała odbyć się debata z udziałem wszystkich uczniów klas 2-6 - relacjonuje koordynatorka projektu i nauczycielka wychowania fizycznego Jolanta Kurys.

Jeszcze przed debatą nauczyciele SP 2 Władysławowo poprosiliy uczniów o narysowanie swojej ulubionej lekcji WF oraz wykonanie plakatów propagujących aktywność fizyczną. Wszystkie zostały wykorzystane do wykonania dekoracji przed debatą.

A samą dyskusję o jakości sportu w szkole poprzedziły lekcje wychowawcze, przeprowadzone w oparciu o materiały przygotowane przez koordynatorkę programu – Jolantę Kurys. Były wprowadzeniem do akcji i okazją do wspólnej dyskusji.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO. Polub nas na Facebooku!

Uczniowie na zajęciach debatowali nad obecnymi lekcjami wychowania fizycznego. Wskazywali ich plusy i minusy, wyjaśniali, co im się podoba, a co chcieliby zmienić. Wyznaczali cele i próbowali znaleźć konkretne rozwiązania. Następnie wychowawca każdej klasy wskazał 3 reprezentantów do ogólnoszkolnego Sportowego Okrągłego Stołu.

W debacie - Sportowy Okrągły Stółuwe Władysławowie wzięło udział 45 uczniów z klas 2-6, dyrektor ZS 2 Władysławowo Lidia Koss, nauczyciele wychowania fizycznego – koordynator programu Jolanta Kurys, Marek Pieper, Michał Korzeniewski oraz czuwająca nad dokumentowaniem działań nauczycielka informatyki Alicja Krzebietke.

CZYTAJ TEŻ:

Nauczycielsko - młodzieżowa debata przyjęła formę swobodnej dyskusji. Każdy miał prawo się wypowiedzieć, przedstawić swój punkt widzenia.
- Była istna burza mózgów - ocenia Jolanta Kurys.

Pomysły uczniów ZS 2 Władysławowo zostały zweryfikowane przez dyrektor i nauczycieli WF, a zgłaszane sugestie na bieżąco wyjaśniano, selekcjonowani i konkretyzowano.

Wśród zalet uczniowie najczęściej wymieniali: różnorodność zajęć, możliwość uczestnictwa w zajęciach SKS, możliwość udziału w zawodach sportowych, różnorodność dyscyplin sportowych, dobre warunki: sala gimnastyczna, boiska, sprzęt sportowy, rekreacja ruchowa oraz elementy zabaw i gier zespołowych, dobra komunikacja z nauczycielem, poprawa sprawności fizycznej.

Wśród wad najczęściej wskazywano: za mało wyjść na basen, zbyt małą szatnię, brak pryszniców, zbyt długie przebieranie, niemiłe zapachy po intensywnych ćwiczeniach, a także zbyt dużą liczbę grup ćwiczących na sali w jednym czasie.

ZOBACZ:

- Po burzliwej dyskusji, przeanalizowaniu wszystkich wypowiedzi, skonfrontowaniu ich z rzeczywistością, naszymi możliwościami wspólnie zapisaliśmy wnioski i cele, które będziemy realizować przez czas trwania programu - informuje Jolanta Kurys. - Jeżeli się sprawdzą, może uda nam się wprowadzić kolejne.

Priorytetem - jak wykazał Sportowy Okrągły Stół w SP 2 Władysławowo - okazały się:
- zakup rolet i kotary na salę gimnastyczną,
- raz na dwa tygodnie możliwość wyboru ćwiczeń i zabaw przez uczniów,
- ustalenie terminu prób na uroczystości szkolne ,tak by nie kolidowały z lekcjami WF,
- zakup sprzętu sportowego,
- lepsza organizacja lekcji WF (szybsze przebieranie się uczniów, sprawdzanie obecność, zakończenie lekcji).

Nauczyciele nie kryją satysfakcji i zaangażowania oraz szczerości uczniów.
- Jednym z najmilszych plusów lekcji wychowania fizycznego było stwierdzenie, że uczniowie "mają fajnych i otwartych nauczycieli wf - podkreśla Jolanta Kurys. - Po debacie jednogłośnie stwierdziliśmy, że „zainicjowanie atrakcyjnych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych” to jest to, co interesuje nas najbardziej.

Wprowadzanie nowych i ciekawych form aktywności fizycznej, zachęcanie uczniów do odkrywania nowych dyscyplin, czy podejmowanie tych, które interesują ich najbardziej to główny cel, który będzie przyświecał władysławowskim nauczycielom podczas realizacji zadania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na puck.naszemiasto.pl Nasze Miasto